Verso un modello di didattica universitaria integrata

Journal title FOR - Rivista per la formazione
Author/s Elena Pacetti, Chiara Panciroli
Publishing Year 2021 Issue 2021/2 Language Italian
Pages 4 P. 30-33 File size 705 KB
DOI 10.3280/FOR2021-002005
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

  1. Ervin-Kassab L., Co-teaching and Communities of Practice: What are the benefits mentor teachers derive from alternative models of professional development? CCTE Spring 2017 Conference, California Council on Teacher Education, Sacramento, California, 2017.
  2. Kress G., Multimodality: a Social Semiotic Approach to Contemporary Communication, Routledge, London, 2010.
  3. Maglioni M., Biscaro F., La classe capovolta. Innovare la didattica con la flipped classroom, Erickson, Trento, 2014.
  4. Mezirow J., Apprendimento e Trasformazione. Il significato dell’esperienza e il valore della riflessione nell’apprendimento degli adulti, Cortina Editore Milano, 2003.
  5. Panciroli C., Innovare le architetture della didattica universitaria. Education Sciences & Society – Open Access Journal, v. 9, 2019.
  6. Rivoltella P.C., Rossi P.G., Il corpo e la macchina. Tecnologia, cultura, educazione, Scholé, Brescia, 2019.
  7. Rossi P.G., Giaconi C., Micro-progettazione: pratiche a confronto. PROPIT, EAS, Flipped Classroom, FrancoAngeli, Milano, 2016.
  8. Schön D., The reflective practioner: How professionals think in action, Basic Books, New York, 1983.
  9. Trentin G., Apprendimento in rete e condivisione delle conoscenze. Ruolo, dinamiche e tecnologie delle comunità professionali online, FrancoAngeli, Milano, 2004.
  10. Wenger E., Mc Dermott R., Snyde R. W., Coltivare comunità di pratica. Prospettive ed esperienze di gestione della conoscenza., Edizioni Angelo Guerini e Associati, Milano, 2007.

Elena Pacetti, Chiara Panciroli, Verso un modello di didattica universitaria integrata in "FOR - Rivista per la formazione" 2/2021, pp 30-33, DOI: 10.3280/FOR2021-002005