Journal title MINORIGIUSTIZIA
Author/s Gabriella Chiarello
Publishing Year 2026 Issue 2025/1
Language Italian Pages 15 P. 176-190 File size 143 KB
DOI 10.3280/MG2025-001015
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation
click here
Below, you can see the article first page
If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits
FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.
Emo2 è un metodo di prevenzione e contrasto alla violenza che mira a promuovere il benessere individuale e sociale. Il metodo, elaborato dall’Aps Ali-Emozioni in movimento, privilegia la dimensione relazionale e di gruppo. La collaborazione tra enti pubblici e privati ne ha permesso la realizzazione con minori e giovani adulti messi alla prova e studenti del corso di laurea in Sociologia dell’Università di Catania.
Keywords: Emo2, contrasto alla violenza, intersoggettività, emozioni, gruppo, cooperazione.
Gabriella Chiarello, Emo2 - Emozioni e intersoggettività. Interventi con minori e giovani adulti dell’area penale in "MINORIGIUSTIZIA" 1/2025, pp 176-190, DOI: 10.3280/MG2025-001015