Peer Reviewed Journal
CADMO
Giornale italiano di Pedagogia sperimentale
2 issues per year , ISSN 1122-5165 , ISSNe 1972-5019
Printed issue price (also old issues): € 25,00
E-book issue price (also old issues): € 21,00

Subscription fees 2019
Institutional subscriber, companies:
Print (VAT included): Italy € 51,00;Other countries € 78,00;
Online only (VAT excluded):  € 55,50;

Info about  print subscription     Info about  online licence

Universities:
online (current + back issue, perpetual access, plus licence )
Info online licence

Personal subscriber:
Print: € 47,50 (Italy); Print: € 67,50 (Other countries); Online only: € 40,00 ; 
Info about subscription  

Subscribe here


Cadmo is an international journal of educational research, assessment and evaluation. Each issue of the journal contains approximately up to 7 articles (half in English, half in other European languages) peer-reviewed according to the ISI standards, brief reports of research in progress, reviews of books on educational research published since the previous edition and Sassi - three short ironic notes about education policy and assessment. As AEA-Europe has now adopted Cadmo as its official journal, it will be guest editor of a special edition which will be published once every two years. Cadmo is an ISI publication listed in the Social Sciences citation index since 2007. The journal takes its name from the mythical hero Cadmo who came from Tirus (Tyre), in Phoenicia, and was credited with introducing the alphabet in Greece. Protected by Athena, the goddess of wisdom, he killed a serpent guarding a sacred spring by throwing stones at it. Cadmo’s association with the introduction of the alphabet makes him an appropriate figure for the name of the journal, as the alphabet is the first tool of education. In addition, he came from Phoenicia and thus represents the complex interconnections that lay behind any European culture. Being under the protection of the goddess of wisdom, he can also be seen as a symbolic champion of education against the threat of ignorance and prejudice represented by the serpent. The ironic notes Sassi refer to the stones Cadmo used to fight the serpent.

Editor in chief : Benedetto Vertecchi.

Editors: Laboratorio di Pedagogia sperimentale Università degli Studi Roma Tre, Via Milazzo, 11/B 00185 Roma, tel. (+39) 0657339643 - emma.nardi@uniroma3.it - g.agrusti@lumsa.it

Classified in Class A by Anvur (National Agency for the Evaluation of Universities and Research Institutes) in: Pedagogy.

In France, classified by Aeres (Agence d'évaluation de la recherche et de l'enseignement supérieur)in the first class for journals and periodics.

(2005-ongoing) | Scopus H-Index: 2 | SNIP: 0,026 - IPP: 0,053 - SJR: 0,119 - SCImago Charts and Data*
SCImago Journal & Country Rank



Supervised ERIH Plus European Reference Index for the Humanities

FrancoAngeli è consapevole dell’importanza - per accrescere visibilità e impatto delle proprie pubblicazioni - di assicurare la conservazione nel tempo dei contenuti digitali. A tal fine siamo membri delle due associazioni internazionali di editori e biblioteche - Clockss e Portico - nate per garantire la conservazione delle pubblicazioni accademiche elettroniche e l’accesso futuro nel caso in cui venissero a mancare le condizioni per accedere al contenuto tramite altre forme.

Sono repository certificati che offrono agli autori e alle biblioteche anche la garanzia dell’aggiornamento tecnologico e di formati per permettere di fruire in perpetuo e nel modo più completo possibile dei full text.

Per saperne di più: Home - CLOCKSS; Publishers – Portico.

The circulation of the journal is intended to enhance the impact in the academic community and the world of research.



Articolo gratuito Free PDF Articolo a pagamento Pay per view access Acquista il fascicolo in e-book Issue available as e-book


Issue 2/2003 


Benedetto Vertecchi, Riedificare la casa di Salomone. Editoriale
Chris Whetton, The rise and rise of testing in England: why, how and what next?
Emma Nardi, Benedetto Vertecchi, Chiara Bronzi, Il museo diffuso di Arsoli
Pietro Lucisano, Validità e affidabilità delle pratiche valutative: a proposito del progetto pilota 2
Raffaella Semeraro, Università e processi di valutazione: un dibattito aperto
Benedetto Vertecchi, Per l'incremento della qualità dell'istruzione nella didattica universitaria
Gabriella Agrusti, Modelli di lettura e procedure per valutare la comprensione del testo letterario
Susan Horner, Assessing reading comprehension in England: methodology, standards and assessment tools


Issue 1/2003 


Benedetto Vertecchi, Cadmo, nuova serie. Una vita in salita. (Editoriale)
Gèrard Bonnet, Quelle èvaluation pour quelle Europe?
Emma Nardi, Un'idea galileiana per rilevare la comprensione della lettura
Mario Ambel, La valutazione che orienta il far di scuola
Bruno Losito, La scuola educa alla cittadinanza. E' vero?
Gabriella Pavan De Gregorio, Iea-Icona: presentazione di uno studio internazionale sulla comprensione della lettura dei bambini di nove anni
Vittoria Gallina, Descrivere e misurare nuove competenze. All-Letteratismo e abilità per la vita, una ricerca comparativa
Abstract


Table of contents

2018   2017   2016   2015   2014   2013   2012   2011   2010   2009   2008   2007   2006   2005   2004   2003