EXCELLENCE AND INNOVATION IN TEACHING AND LEARNING


Peer Reviewed Journal
EXCELLENCE AND INNOVATION IN TEACHING AND LEARNING
Research and Practices

, ISSNe 2499-507X

This Journal is now published as Open Access Journal here




E-book issue price (also old issues): € 31,00

Subscription fees 2019
Institutional subscriber, companies:
Online only (VAT excluded):  € 56,50;


Universities:
online (current + back issue, perpetual access, plus licence )
Info online licence

Personal subscriber:
Online only: € 43,50 ; 



This journal continues his pubblication as Open Access, you can find it
here.

Empirical researches and theoretical studies will be double-blind refereed.

Fascia A Anvur, area 11 SCIENZE STORICHE, FILOSOFICHE, PEDAGOGICHE, PSICOLOGICHE: 11/D1 (Pedagogia e storia della pedagogia), 11/D2 (Didattica, Pedagogia speciale e Ricerca educativa)



Articolo gratuito Free PDF Articolo a pagamento Pay per view access Acquista il fascicolo in e-book Issue available as e-book


Issue 2/2016 
Buy the issue as e-book


Massimo Castagnaro, Stefania Capogna, Riconoscimento, valutazione e certificazione della professionalità docente (Recognition, Evaluation and Certification for Teaching Profession)
Giunio Luzzatto, Stefania Mangano, Valutazione della qualità della didattica universitaria: le iniziative in corso (Going-on Evaluations about Quality in Universities’ Teaching Mission)
Debora Aquario, La qualità della didattica universitaria: significati, dimensioni e strumenti (Quality of teaching in higher education: perspectives, dimensions and instruments)
Carolina Hamodì, Victor Lopèz, Ana Teresa Lopèz, Giovanna del Gobbo, La Red de Evaluación Formativa y Compartida en Docencia Universitaria: un network universitario per la qualità della valutazione nell’alta formazione (Red de Evaluación Formativa y Compartida en Docencia Universitaria: a university network for quality evaluation in higher education)
Fiona Clare Dalziel, Caroline Clark, Katherine Ackerley, Marta Guarda, Providing Lecturer Support for English-Medium Instruction: an Experience at Padova University’s Language Centre (Providing Lecturer Support for English-Medium Instruction: an Experience at Padova University’s Language Centre)
Laura Cerocchi, Il curriculum, l’occupazione e la progettualità lavorativa e di vita dei futuri insegnanti di scuola d’infanzia e primaria. Da un’analisi pedagogica alla modernizzazione del rapporto tra didattica, ricerca e terza missione (Curriculum, employment, work and life planning of future pre-school and primary school teachers. From a pedagogical analysis to the modernization of the relationship between didactics, research and third mission)
Cinzia Ferranti, Daniela Accarrino, Andrea Cofelice, Pietro de Perini, Federico Milanesi, Federica Napolitano, Cristina Paulon, Paolo De Stefani, How to design and conduct a MOOC. The experience of the course in "Human Rights: Global and Local Protection" (How to design and conduct a MOOC. The experience of the course "Human Rights: Global and Local Protection")
A cura della Redazione, Recensione
A cura della Redazione, Abstracts


Issue 1/2016 
Buy the issue as e-book


Ettore Felisatti, Editoriale. Strategie di sistema per la promozione della professionalità docente in università. Dalla valutazione della didattica all’intervento sul campo (Strategies to promote staff development at University. From tea¬ching evaluation to work field)
Gianpiero Dalla Zuanna, Renata Clerici, Omar Paccagnella, Adriano Paggiaro, Sabrina Martinoia, Silvia Pierobon, La ricerca valutativa nel campo della didattica: un’indagine tra i docenti dell’Università di Padova (Evaluative research in education: a survey among professors of Uni¬versity of Padua)
Marina De Rossi, Mario Giampaolo, Claudio Riva, Cinzia Ferranti, Angelo Calò, Luigi Castelli, Cecilia Dal Bon, Innovare la didattica universitaria attraverso l’integrazione delle ICT: l’esperienza del Progetto PRODID (Innovating Accademic Didactic Through ICT: the Experience of the PRODID Project)
Monica Fedeli, Anna Serbati, Edward W. Taylor, Developing teaching and learning methods to innovate the Italian context of Higher Education. The case of University of Padua
Joellen E. Coryell, Creating and sustaining teaching and learning centers: US models of resources and support, lessons learned, and building a culture of teaching and learning excellence
Debora Aquario, Cristina Mazzucco, Valutazione della qualità della didattica universitaria: le iniziative in corso. Tra eccellenze e criticità: il punto di vista dei docenti sulla didattica universitaria (Excellences and critical aspects: teachers’point of view about teaching in higher education)
A cura della Redazione, Recensione (Review)
A cura della Redazione, Abstracts


Table of contents

2019   2018   2017   2016