Issue 2/2018
- Benedetto Vertecchi, Sequenze sistemiche e conoscenza educativa (Editoriale)
- Emma Nardi, Il contesto e il dettaglio. Un altro modo di intendere le visite culturali? (The context and the detail. Another way of understanding cultural visits?)
- Myriam González-Sanz, Factores para la valoración de las experiencias en museos en el alumnado de primaria. Posible huella del uso de las VTS en el Museo Picasso de Barcelona (Factors related to museum experience assessments among elementary school students. Does the use of Visual Thinking Strategies in Barcelona’s Picasso Museum make an impression?)
- Paolo Campetella, Viaggiatori e visitatori. Studio preliminare sulla fruizione della stazione San Giovanni della metropolitana di Roma (Travelers and visitors. Preliminary study on the use of the San Giovanni subway station in Rome)
- Lucia Lumbelli, Gisella Paoletti, Maurizio Boscarol, Enhancing text comprehension through watching TV (Enhancing text comprehension through watching TV)
- Laura Erundina Riveiro-Villodres, Francisco Javier Blanco-Encomienda, María José Latorre-Medina, Conocimiento pedagógico: valoración y formación inicial del profesorado (Pedagogical knowledge: assessment and initial training of teachers)
- Chiara Giberti, Differenze di genere e misconcezioni nell’operare con le percentuali: evidenze dalle prove INVALSI (Gender differences and misconceptions in operating with percentages: evidence from INVALSI tests)
- Teresa Savoia, La scrittura nella didattica della lingua straniera
- A cura della Redazione, Abstracts
Issue 1/2018
- Benedetto Vertecchi, La valutazione. C’è stata una svolta (Editoriale)
- A cura della Redazione, Sassi. Il ricettario della globalizzazione - 1. Antipasti
- Olaia Fontal Merillas, Sofía Marín-Cepeda, Patrimonio inclusivo: hacia un índice para la evaluación de la inclusión educativa al patrimonio (Inclusive heritage: towards an index for the evaluation of educational inclusion to heritage)
- Jordi Planella, Francisco Esteban Bara, Aspectos que valdría la pena recuperar para la educación universitaria de hoy (Aspects that would be worth re¬covering in today’s higher education)
- Wenjun Lin, Xuefu Xu, Francesco Dell’Anna, The impact of economic plans on the Chinese education system: a machine learning approach
- A cura della Redazione, Sassi. Il ricettario della globalizzazione - 2. Minestre
- Oren Pizmony-Levy, Judith Torney-Purta, How Journalists and Researchers Communicate Results of International Large-Scale Assessments
- Wolfram Schulz, John Ainley, Lower secondary school students’ attitudes toward equality
- A cura della Redazione, Sassi. Il ricettario della globalizzazione - 3. Bistecche e patate
- Valeria Damiani, Elisa Caponera, Investigating expected civic engagement of immigrant and non-immigrant young adolescents in Europe: findings from ICCS 2016
- Antonella Poce, Benedetto Vertecchi, Maria Cinque, Ricerche in corso ( Research in progress)
- A cura della Redazione, Abstracts
- A cura della Redazione, Libri ricevuti