Issue 3/2012
- Gervasio Antonelli, Maurizio Canavari, Annalisa De Boni, Concetta Nazzaro, Editoriale
- Rossella Pampanini, Andrea Marchini, Francesco Diotallevi, Il mercato del tartufo fresco in Italia tra performance commerciali e vincoli allo sviluppo: il contributo delle regioni italiane (The fresh truffles market in Italy between trade performance and development constraints: the contribution of the Italian regions)
- Marco Ginanneschi, Mandorle, una materia prima strategica: dinamiche di mercato e fabbisogno dell’industria dolciaria (Almonds, a strategic raw material: market dynamics and confectionery industry’s requirements)
- Maria Teresa Gorgitano, Pasquale Lombardi, Fabio Verneau, Francesco Caracciolo, Supply chain e sostenibilità: il caso del pomodoro San Marzano dop (Supply chain and sustainability: the case of San Marzano PDO tomato)
- Teresa Del Giudice, Francesco Caracciolo, Gianni Cicia, Klaus G. Grunert, Athanasios Krystallis, Consumatori cinesi e cibo: tra tradizione millenaria e influenze culturali occidentali (Chinese consumers and food beliefs: western influence on the age-old dietary tradition)
- Marie-Noelle Duquenne, George Vlontzos, The Greek olive oil market and the factors affecting it
- Edvin Zhllima, Drini Imami, Elvina Merkaj, Food consumer trends in post socialist countries: the case of Albania