Il formatore multitasking e il contesto sociale

Journal title SICUREZZA E SCIENZE SOCIALI
Author/s Stefano Tomelleri, Silvia Brena, Ghita Bracaletti, Maria Cristina Dentici, Mauro Pellicci, Sara Stabile
Publishing Year 2015 Issue 2015/1 Language Italian
Pages 15 P. 99-113 File size 114 KB
DOI 10.3280/SISS2015-001008
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

This essay presents a research whose aim was to detect quality criterion of trainers to health and security. The research traces three area of competence - sociocommunicative, technical knowledge and methodological - but it highlights the risk of excessively idealizing the capacity of the trainer.

Keywords: Trainers, evaluation, safety, health, method

  1. Bichi R. (2007). La conduzione delle interviste nella ricerca sociale. Roma: Carocci.
  2. Bloor M., Frankland J., Thomas M., Robson K. (2002). I focus group nella ricerca sociale. Trento: Erickson.
  3. Brunod M., Olivetti Manoukian F. (2009). La ricercaazione nelle organizzazioni in una prospettiva psicosociologia. In: Colucci F.P., Colombo M., Montali L., La ricerca intervento. Bologna: il Mulino.
  4. Cardano M. (2003). Tecniche di ricerca qualitativa. Roma: Carocci.
  5. Corbetta P. (1999). Metodologia e tecniche della ricerca sociale. Bologna: il Mulino.
  6. Clarke A. (2005). Situational analysis: Grounded theory after the postmodern turn. London: Sage.
  7. Doni M., Tomelleri S. (2012). Giochi Sociologici. Milano: Raffaello Cortina.
  8. Jobert G. (2005). Formazione. In: BarusMichel J., Enriquez E., Lévy A., a cura di, Dizionario di psicosociologia (trad. it., Milano: Raffaello Cortina).
  9. Kaneklin C. (1993). Il gruppo in teoria e in pratica. Milano: Raffaello Cortina.
  10. Kaneklin C. (2001). Lavorare in gruppo oggi. Spunti 9: 27-47.
  11. Kaneklin C., Piccardo C., Scaratti G., a cura di (2010). La ricercaazione. Milano: Raffaello Cortina.
  12. Manghi S. (2004). La conoscenza ecologica. Milano: Raffaello Cortina.
  13. Morelli U., Weber C. (2000). Passione e apprendimento. Milano: Raffaello Cortina.
  14. Morgan G. (1996). Images. Milano: FrancoAngeli.
  15. Mortari L. (2004). Apprendere dall’esperienza. Roma: Carocci.
  16. Reggio P. (2003). L’esperienza che educa. Milano: Unicopli.
  17. Sennet R. (2008). L’uomo artigiano. Milano: Feltrinelli.
  18. Tomelleri S., a cura di, (2010). Uomini di cantiere. Milano: Unicopli.
  19. Trombetta C., Rosiello E. (2001). La Ricerca-azione, il modello di Kurt Lewin e le sue applicazioni. Trento: Erickson.

Stefano Tomelleri, Silvia Brena, Ghita Bracaletti, Maria Cristina Dentici, Mauro Pellicci, Sara Stabile, Il formatore multitasking e il contesto sociale in "SICUREZZA E SCIENZE SOCIALI" 1/2015, pp 99-113, DOI: 10.3280/SISS2015-001008