Molto di più dell’effetto Hawthorne

Journal title FOR Rivista per la formazione
Author/s Gianni Agnesa
Publishing Year 2015 Issue 2014/98 Language Italian
Pages 6 P. 23-28 File size 11081 KB
DOI 10.3280/FOR2014-098006
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

  1. Agnesa G. (2013). Formazione e innovazione nella PA: la vera svolta, Aut & Aut. Autonomia e Autonomie,
  2. XXI, 10.
  3. Agnesa G. (2013). Mezzo pieno! Programmare la formazione prestando molta attenzione alle (poche) cose che funzionano o che pensiamo possano funzionare. Analisi di una interessante esperienza della Generalitat de Catalunya, Dialoghi della formazione. Rivista di studi sulla formazione e sullo sviluppo organizzativo, IV, 1.
  4. Agnesa G. (2013). Think positive! L’applicazione dell’appreciative inquiry approach in due casi di successo, Cultura e Società, I (XXXIII), 0: 120-150.
  5. Paparelli A. (2000). Gli esperimenti di Mayo: qual è stato il vero “effetto Hawthorne”, Ticonzero – Emergenze organizzative tecnologiche e manageriali magazine on-line, 14.

Gianni Agnesa, Molto di più dell’effetto Hawthorne in "FOR Rivista per la formazione" 98/2014, pp 23-28, DOI: 10.3280/FOR2014-098006