For money or pleasure? Men selling sex to men in Italy and Sweden

Titolo Rivista SICUREZZA E SCIENZE SOCIALI
Autori/Curatori Marco Bacio
Anno di pubblicazione 2022 Fascicolo 2021/3 Lingua Inglese
Numero pagine 16 P. 67-82 Dimensione file 187 KB
DOI 10.3280/SISS2021-003004
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Men who sell sex to other men are still an under-researched area of study, despite their long presence in our history. But those who are selling sex in the 21st Century have new and peculiar characteristics. This paper highlights the presence of the so-called middle-class, men with high educational credentials that have decided to engage in sex working. Moreover, indulging in the encounter itself and on the interactions with their male clients show that pleasure and intimacy are important features of these paid sexual relations.

Nonostante la loro lunga presenza nella storia, gli uomini che vendono sesso agli altri uomini continuano a essere una area di ricerca poco studiata. Ma coloro che vendono sesso nel XXI secolo hanno nuove e peculiari caratteristiche. Questo articolo evidenzia la presenza della classe media, ovvero uomini con alte credenziali educative, che hanno deciso di intraprendere una carriera nel sex working. Inoltre, esaminando l’incontro e le interazioni che da esso scaturiscono con i loro clienti uomini, si osserva la presenza di intimità e di piacere sessuale come elementi peculiari di queste relazioni a pagamento.

Keywords:lavoratori sessuali; classe media; intimità; piacere sessuale; Italia; Svezia.

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Marco Bacio, For money or pleasure? Men selling sex to men in Italy and Sweden in "SICUREZZA E SCIENZE SOCIALI" 3/2021, pp 67-82, DOI: 10.3280/SISS2021-003004