Issue 2/2023
- Benedetto Vertecchi, Rapporto PISA 2022. Indietro tutta (Editoriale)
- Torulf Palm, Catarina Andersson, Björn Palmberg, Mikael Winberg, Mechanisms underlying effects of formative assessment on student achievement: A proposed framework to ignite future research
- Valeria Damiani, Fjolla Kaçaniku, Blerim Saqipi, Gabriella Agrusti, Enhancing teachers’ professionalism in Kosovo. The course syllabus policy review from faculty and students’ perspectives
- Maurizio Gentile, Elisa Truffelli, Chiara Bertolini, Alessandra Rosa, Tra ricerca e azione: un’analisi tematica dello sviluppo professionale dei docenti (Between research and action: a thematic analysis of teachers’ professional development)
- Andrea Ciani, Alessandra Rosa, La valutazione incompresa: un’indagine esplorativa sul nuovo approccio criteriale alla valutazione periodica e finale nella scuola primaria (The misunderstood assessment: an exploratory investigation into the new criterion-based approach to periodic and final assessment in primary schools)
- Francesca Fioretti, Dirigenza scolastica e gestione democratica. Uno studio in Italia e Portogallo (Leadership and democratic school governance. A study in Italy and Portugal)
- Teresa Savoia, Disuguaglianze sociali nel sistema scolastico americano. Un’interpretazione attraverso il confronto con Henry Giroux (Social inequalities in the American school system. An interpretation through the work of Henry Giroux)
- Irene Stanzione, Elisa Truffelli, Valentina Pagani, Valeria Damiani, Ricerche in corso (Research in progress)
- A cura della Redazione, Abstracts
Issue 1/2023
- Benedetto Vertecchi, Galileo. Scienza e sapienza. (Editoriale) (Galileo and the pendulum: an example of living science)
- Benedetto Scoppola, Galileo e il pendolo: un esempio di scienza viva
- Vincenzo Bonazza, La scienza è misura. Oltre il principio di autorità (Science is measurement. Beyond the principle of authority)
- Gabriella Agrusti, Valeria Damiani, La narrazione digitale per l’inclusione sociale: primi risultati del progetto LIDA - Learning Inclusion in a Digital Age (Digital storytelling for social inclu- sion: first results of the LIDA project - Learning Inclusion in a Digital Age)
- Cinzia Angelini, Alberto Fornasari, Insegnare e imparare attraverso lo schermo: limiti e potenzialità della DAD (Teaching and learning through the screen: the limitations and potential of Distance Learning (DAD))
- Amparo Jiménez Vivas, Sandra Liliana Medina Cárdenas, Análisis de la excelencia docente en el profesorado de educación primaria. Propuesta y estudio piloto de un instrumento (Analysis of teaching excellence in primary education teachers. Validation of an instrument)
- Maria Denami, Sophie Kennel, Experiential Learning: Does Project-Based Learning Enhance Students’ Professional Competencies?
- Elisa Guasconi, Francesco Agrusti, Raffaella Leproni, Alessandro Oro, Luca Fabris, Ricerche in corso (Research in progress)
- A cura della Redazione, Abstracts